Територіальні органи ДФС
у Харківській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи вважаєте Ви, що набори даних у формі відкритих даних є більш зручним способом отримання інформації чим надсилання письмових запитів?

Право на оскарження рішень, дій або бездіяльності митниць ДФС

21.06.2018 -

17 листопада 2017 року набрав чинності Указ Президента України           № 361/2017 «Про оголошення в Україні 2018 року Роком реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право!».  Метою указу є формування у суспільстві правової культури та правової свідомості, сприяння підвищенню рівня знань та поінформованості громадян щодо реалізації та захисту своїх прав, гарантованих Конституцією та законами України у різних сферах життя. Долучаючись до правопросвітницького проекту, Харківська митниця ДФС бажає проінформувати  про одне з основних конституційних прав людини і громадянина - право на оскарження рішень, дій або бездіяльності державного органу.                                                                                                            

Порядок оскарження рішень, дій, бездіяльності митних органів (їх посадових осіб) врегульовано главою 4 розділу I Митного кодексу України.   Слід звернути увагу, що цей порядок не поширюється на оскарження постанов у справах про порушення митних правил та на випадки, коли законом встановлено інший порядок оскарження зазначених рішень, дій чи бездіяльності.

Рішення, дії або бездіяльність органу митниці, митного поста  можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Розглянемо детальніше зазначені способи оскарження.

 Спосіб № 1. Оскарження в адміністративному порядку

Право на адміністративне оскарження є важливою гарантією забезпечення прав людини і громадянина. Особа, яка вважає, що її права порушені  митницею (посадовою особою митниці) може звернутися зі скаргою до посадових осіб та органів вищого рівня. Статтею 25 Митного кодексу України регламентовано, що посадовими особами вищого рівня стосовно посадових осіб та інших працівників митниці є керівники цих органів. Органами вищого рівня є:

1) щодо митних постів - митниці, структурними підрозділами яких є ці митні пости;

2) щодо митниць, спеціалізованих митних органів, митних організацій - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику (наразі таким органом є Державна фіскальна служба України).

Скарга на рішення, дії або бездіяльність посадової особи або іншого працівника митниці (включаючи заступника керівника) подається керівникові цього органу, організації. Скарга на рішення, дії або бездіяльність керівника митного поста подається до митниці, структурним підрозділом якої є цей митний пост. Скарга на рішення, дії або бездіяльність керівника митниці, спеціалізованого митного органу, митної організації подається до Державної фіскальної служби України.

Вимоги до форми та змісту скарг громадян, строки їх подання, порядок і строки їх розгляду, а також відповідальність за протиправні дії, пов’язані з поданням та розглядом скарг, визначаються Законом України "Про звернення громадян". Слід звернути увагу, що статтею 17 зазначеного Закону встановлено, що скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

Одночасно з цим, подача скарги не позбавляє  громадян права звернутись до суду для оскарження  рішень, дій або бездіяльності митних органів.

               Спосіб № 2. Оскарження в судовому порядку

Конституцією України встановлено, що права і свободи людини і громадянина захищаються судом. Кожна особа має право в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю, пов’язаною із здійсненням владно-управлінських функцій митного органу, порушені її права, свободи або законні інтереси.

Таким чином, законодавчо визначений алгоритм оскарження рішень, дій або бездіяльності митниць ДФС є гарантією забезпечення прав та свобод людини та громадянина.